Tipično ženska obilježja mađarskoga shopping-turizma

Gábor Michalkó, Tamara Rátz

Sažetak


Premda se kupovanje (shopping) već odavno smatra glavnom turističkom aktivnošću, opseg i karakteristike shopping-turizma tek su nedavno postali predmetom akademskog istraživanja i rasprava. Kao prinos tom znanstvenom području, ovaj rad donosi obilježja shopping-turizma u Mađarskoj i raspravlja o tipično ženskim obilježjima mađarskoga shopping-turizma u inozemstvu. Istraživanje se temelji na ispitivanju 2473 mađarska turista provedenom 2005. godine. Kao što pokazuju rezultati ispitivanja, dok su ispitanice više uključene u shopping-turizam, s obzirom na udio troškova kupnje u odnosu na ukupni putni proračun nije pronađena značajna rodna razlika. Što se tiče ponašanja prilikom kupnje, na žene su tipično utjecale razine cijena te su se one istodobno pokazale i sebičnijima i nesebičnijima od muškaraca, kupujući više proizvoda za sebe i članove svojih obitelji. Najznačajnije razlike između muškaraca i žena odnose se na stvari koje najviše vole kupovati, jer turistkinje radije kupuju tipično ženske proizvode kao što su odjeća, cipele, torbe i modni dodaci, zatim na dobar odabir vremena za kupnju dok su u inozemstvu i na korištenje izvorima informacija kojima se obično služe turisti, budući da međuljudski utjecaji kao što su preporuke prijatelja, vodiča i suputnika imaju veću važnost u odlukama ženskih putnika.

Cijeli tekst:

PDF (English)

##plugins.generic.referral.referrals##

  • ##plugins.generic.referral.all.empty##


Migracijske i etničke teme / Migration and Ethnic Themes. ISSN 1333-2546; E-ISSN 1848-9184; DOI: 10.11567/met