Ponašanje i odnos djece prema dopunskoj školi u Berlinu

Melita Švob, Zvonimir Kotarac, Zdenko Ivezić

Sažetak


U okviru projekta »Zdravlje djece migranata« autori su proveli anketiranje jugoslavenske djece koja pohađaju dopunsku nastavu u Berlinu. Pomoću Ruterova i Schallerova upitnika ispitivali su nastavničke ocjene o ponašanju djece i odnos učenika prema dopunskoj školi. Preliminarni rezultati pokazali su da u uzorku od 232 učenika prema procjeni nastavnika 43,1% ima poremećaje ponašanja (agresivnost, neurotičnost ili hiperkinetičnost). Učenici su većinom imali negativan stav prema dopunskoj nastavi i samo je jedna četvrtina osjećala zadovoljstvo. Gotovo polovina učenika osjećala se bolje u njemačkoj nego u dopunskoj školi. Analizirajući uvjete u kojima se izvodi dopunska nastava autori pretpostavljaju da su oni imali utjecaja na procjene nastavnika i učenika te zbog toga smatraju da se u primjeni testova ove vrste moraju uzeti u obzir i faktori koji utječu na izvođenje nastave. Također se pretpostavlja da je način izvođenja dopunske nastave od značenja i prilikom uključivanja djece povratnika iz inozemstva u naš školski sistem.

Cijeli tekst:

PDF

##plugins.generic.referral.referrals##

  • ##plugins.generic.referral.all.empty##


Migracijske i etničke teme / Migration and Ethnic Themes. ISSN 1333-2546; E-ISSN 1848-9184; DOI: 10.11567/met